Automata sebességváltók
ZF Ecolife automata váltó: a városi busz hajtástechnikája. A busz vezetője ennél a típuscsaládnál teljes koncentrációját a forgalomra összpontosíthatja.
A ZF sebességváltója és hajtáselemei ehhez egyrészt dinamikus gyorsulást, puha kapcsolási átmeneteket, nyugodt futást nyújtanak, másrészt a megbízhatóság és a magas kezelési komfort miatt a vezető tehermentesített. A „Bus Rapid Transit“ rendszerek ideális hajtásoldali kiegészítője az Ecolife nyomatékváltó, mely kizárólag hatfokozatú kivitelben érhető el!
Előnyei:
- alacsony üzemanyag fogyasztás (topográfia-függő menetprogram)
- megnövelt élettartam
- üzemeltetési költségek csökkenése (fék élettartam)
- növekvő közlekedésbiztonság
Az Ecolife sorozat sebességváltói egyedülálló, integrált primer retarderrel felszereltek. Lágyan, egyenletesen és erőteljesen lassítanak minden helyzetben, még a legalacsonyabb sebességfokozatban is. A retarder a CAN-kommunikációval integrálódik a fékmenedzsmentbe. A motor- és az üzemi fékekkel összhangban fékez és együttműködik az EBS-rendszerekkel (ACC).
Az Ecolife primer retarder:
- integrált retarder egység,
- elektronikus vezérlés,
- integrált tárolótartály.
Technikai jellemzők:
- magas fékezőnyomaték,
rotor-fékezőnyomaték = 1 900 Nm
teljes-fékezőnyomaték = 2 650 Nm
- magas teljesítmény sűrűség.
A jelenlegi váltógeneráció nemcsak hozzájárul a menettulajdonságok és a hatékonyság optimalizálásához, hanem jelentős szerepe van az üzemanyag-megtakarításban és a károsanyag-kibocsátás csökkentésében is.
A váltó és az elektronika ennél a típusnál egy egységet képez, hűtött helyre került beépítésre, ezért az elektronikát nem befolyásolja a magas sebességváltó hőmérséklet. Folyamatosan tökéletes kapcsolási minőséget biztosít a váltó számára. A korábbi típusokhoz képest számos új funkciót, illetve opciót tartalmaz, amely megkönnyíti a hajtásláncba történő tökéletes beillesztését. A jármű CAN-rendszerével tökéletesen együttműködik. Professzionális diagnosztikára és statisztikai adatok kiértékelésére ad lehetőséget.
Az egyedileg fejlesztett "Ecofluid A plus" hajtóműolaj növeli a karbantartási intervallumokat: csak minden 180.000 km megtétele után válik esedékessé egy olajcsere és növekszik a sebességváltó általános élettartama.
Világszerte sikeresen alkalmazva (Automata váltó történelem)
Az 1980 óta sorozatban gyártott és folyamatosan továbbfejlesztett Ecomat automata váltó, valamint 2007 óta az Ecolife típuscsalád viszonyítási alappá vált a nemzetközi piacon, és minden kontinensen megbízhatóan segíti a személyközlekedésben résztvevő buszvezetők munkáját. Mindenekelőtt városi- és elővárosi buszokban, de turistabuszokban is alkalmazzák az automatikusan utasbarát és gazdaságos alacsony fokozat ugrásokkal kialakított bolygóműves ZF automata váltókat.
Letölthető dokumentumok