ZF termékek autóbuszokhoz
Automata sebességváltók
Automatizált sebességváltók
Manuális sebességváltók
Első futóművek
Hajtott és szabadon futó futóművek
Elektromos hajtás
Kormányzás egy kormányzott tengellyel
Hátsó tengely kormányzása
Tengelykapcsolók
Automata sebességváltók
ZF Ecolife automata váltó: a városi busz hajtástechnikája. A busz vezetője ennél a típuscsaládnál teljes koncentrációját a forgalomra összpontosíthatja.
A ZF sebességváltója és hajtáselemei ehhez egyrészt dinamikus gyorsulást, puha kapcsolási átmeneteket, nyugodt futást nyújtanak, másrészt a megbízhatóság és a magas kezelési komfort miatt a vezető tehermentesített. A „Bus Rapid Transit“ rendszerek ideális hajtásoldali kiegészítője az Ecolife nyomatékváltó, mely kizárólag hatfokozatú kivitelben érhető el! ...
Automatizált sebességváltók
A jelenleg régóta szériában futó típuscsalád: a ZF AS-Tronic!
Az AS Tronic automatizált sebességváltó-család főbb jellemzői a gazdaságosság, a biztonság és a komfort. A sebességváltók mellett ZF hajtásláncelemek gondoskodnak a magas vonóerő biztos és finom kezeléséről, a hajtáslánc kíméléséről és a vezető ...
Manuális sebességváltók, szinkronizált sebességváltók
A már beváltat folyamatosan javítani. A ZF manuális váltói méretre vannak szabva a buszok és a teherjárművek számára: öt, hat, kilenc, tizenkettő vagy tizenhat fokozattal tökéletesen a modern haszonjármű teljesítményspektrumához van igazítva. Hegy és völgy, Stop and Go, gyorsítás – minden helyzetben a megfelelő nyomatékot szállítják bármilyen típusú járműben.
Ezek a robusztus váltók nyugodt futásukkal és optimális fokozat-felosztásukkal tüntetik ki magukat. Gazdaságosságukat már bizonyították. Az alacsonyabb fogyasztás és a minimális karbantartás garantálják a gazdaságos üzemeltetést ...
Első futóművek
Nagyobb komfort és fordulékonyság - a ZF ezzel a céllal fejlesztette ki a városi buszokba építhető független kerékfelfüggesztéseit. A ZF futómű-technológia innovációja a teljes-alacsonypadlós-, alacsony-belépésű- és emeletes¬ buszok területén a RL-75EC független kerékfelfüggesztés.
A független kerékfelfüggesztések előnye: jelentős növekedés a guruló-, a kormányzási és menetkomfortban, a rugózatlan tömegek csökkentése és a nagyobb berugózási utak által ...
Hajtott és szabadon futó futóművek
A portálfutóművek teszik lehetővé az autóbuszok alacsonypadlós kialakítását. A ZF AV-132 hajtott futóműrendszer 405 mm-es padlómagasságot biztosít a futóművek környezetében: komfort az utasoknak és gyors utasáramlás a menetrend tartása érdekében.
Az AV-132 ezen kívül extrém komfortos futású, amelynek jelentősége elsősorban a kissé zajosabb városi buszokban érzékelhető ...
Elektromos hajtás
Egyre több városi busz működik elektromossággal. Vannak hibrid buszok áramfejlesztő aggregátot meghajtó dieselmotorral, vannak üzemanyagcellás buszok, amelyeknél az üzemanyagcellákban a hidrogén és az oxigén vegyi reakciója fejleszti az áramot.
Ezekkel ellentétben vannak a felsővezetékes és indukciós buszok, melyek hajtóenergiájukat a város villamos hálózatából nyerik, míg más elektromos buszok a járműbe épített akkumulátorokban tárolt energiával haladnak. Olyan hajtásmegoldásra van szükség, mely az összes verzióhoz megfelel ...
Kormányzás egy kormányzott tengellyel
A kormányzás olyan, mint a haszonjármű lelke. A járművezető folyamatosan kapcsolatban van vele, a kormányon keresztül érzékeli az úttest állapotát és a jármű reakcióit. Döntő fontosságú a kormány-rendszer minősége, amikor egyrészt könnyű járással és kényelmesen dolgozik, másrészt a lehető legtöbb visszajelzést biztosítja az úttestről. Ehhez hozzátartozik a precíz mechanika és a finoman szabályozható hidraulika gondos összehangolása, ami egy kormányzási rendszerben került tökéletesítésre.
A ZF kormányrendszerét kompakt kialakítása és megbízhatósága miatt előnyben részesítik mind a járműgyártók, mind a járművezetők, mert kényelmesek, és precízek ...
Hátsó tengely kormányzása
Tengelykapcsolók