Protruck Kft. - ZF Service Partner Protruck Kft. - ZF Service Partner
  • Menü
  • Rólunk
    • Cégünkről
    • Minősítéseink
    • Cégadatok
    • Protruck Kft. képekben
  • Termékek
    • Összes termékünk
    • Tehergépjárművek
    • Autóbuszok
    • Személyautók
  • Akciók
    • Sebességváltó javítási akció
    • Wandler-akció
  • Szolgáltatások
  • Hírek, események
  • Rólunk írták
  • Gyakori kérdések
  • Technikai információk
  • Kapcsolat

Első futóművek

Nagyobb komfort és fordulékonyság - a ZF ezzel a céllal fejlesztette ki a városi buszokba építhető független kerékfelfüggesztéseit.

Első futóművek_1

A ZF futómű-technológia innovációja a teljes-alacsonypadlós-, alacsony-belépésű- és emeletes¬ buszok területén a RL-75EC független kerékfelfüggesztés.

Első futóművek_2

A független kerékfelfüggesztések előnye: jelentős növekedés a guruló-, a kormányzási és menetkomfortban, a rugózatlan tömegek csökkentése és a nagyobb berugózási utak által.

Első futóművek_3

A merevhidak esetében kinematikai szempontból megnövekedett a konstrukciós és optimalizálási játéktér, ezáltal a jármű kezelhetőség is javult. Az RL-75EC független kerékfelfüggesztés mindenekelőtt az emeletes buszokban és más olyan járművekben alkalmazható, amelyek súlypontja magasan van — mint például a gázbuszok —, elsősorban a nagy dőlésmerevsége, azaz kisebb kanyardőlési szöge miatt. Az első futómű stabilizátora ezért többnyire elhagyható.

Az RL-75EC független kerékfelfüggesztés egy rendkívül nagy 56°-os kerékbefordulást tesz lehetővé a kanyar belső ívén, és 46°-ot a külső íven. Összehasonlítva a merevhíddal a fordulókör akár egy méterrel is kisebb lehet.

A rendszer terjedelme: Teljes futóműrendszer, nyomtávrudakkal, légrugókkal, lengéscsillapítókkal és kormány összekötővel.

Első futóművek_4

A független kerékfelfüggesztés előnyei:

  • nagyobb komfort
  • kisebb oldaldőlés
  • kisebb fordulókör

A városi buszok számára kifejlesztett RL-85A a merev futóművek klasszikus építési módja, mely robosztusságával és karbantartás-barátságával tűnik ki anélkül, hogy a menettulajdonságokat negatívan befolyásolná. Tárcsafékekkel és opcionálisan választható felfüggesztési és rugózási rendszerrel az RL-85A 2,3-2,6 m szélességig érhető el.

Első futóművek_5

2012-től az autóbuszokban az RL-75EC és RL-85A helyett az új, RL-82A és RL 82EC felfüggesztéseket alkalmazzák.

 

Első tengelyrendszer ZF RL-82A

Első tengelyrendszer ZF RL-82A

A merevhidas tengelyrendszer a karbantartást nem igénylő kompakt csapágyak és az optimális kormányzási kinematika miatt különösen gazdaságos. A hídtest kialakítása az utastérben széles középső folyosót és csak 350mm padlómagasság tervezését és építését teszi lehetővé. A kormánymű a gondosan beállított szórással és görgővel precíz kormányzási működést eredményez. Mint minden autóbuszba szerelhető ZF tengelyrendszer, az RL-82A széria is modern, hűtött tárcsafék-rendszerrel rendelkezik.

Az RL-82A előnyei:

  • Pontos tengelyirányítás
  • Optimális kormányzás
  • Jó felfüggesztés
  • Modern hűtött tárcsafék-technológia
  • Kiegyensúlyozott válasz- és fékezési viselkedés
Műszaki adatok RL-82A
A jármű szélessége (mm) 2.500-2.600
Tengelyterhelés max. (kg) 8.200
Kormányszög max. 55° / 40°
A gumiabroncs mérete (standard) 275 / 70R22,5
Felniméret (standard) 22,5 "x 8,25"
Fék tárcsafék
A tengelyrendszer tömege (kg) 527 *

* Az ügyfél specifikációjától függő teljes tengelysúly.

 

RL 55 EC RL 55 EC (Városi, elővárosi buszok)
Jármű szélesség: min. 2,300 mm, felniméret: 19,5”
RL 82 EC RL 82 EC (Városi, elővárosi buszok)
Jármű szélesség: > 2,300 mm, felniméret: 22,5”
RL 75 E - RL 85 E RL 75 E / RL 85 E (Távolsági buszok)
Jármű szélesség: > 2,500 mm, felniméret: 22,5”
RL 75 A - RL 85 A RL 75 A / RL 85 A (Városi, elővárosi buszok)
Jármű szélesség: 2.500 mm – 2.600 mm, felniméret: 22,5”

 

Elővárosi buszok

 

RL-82EC független kerékfelfüggesztés

RL-82EC független kerékfelfüggesztésA lépcsőn történő buszba beszállás már a múlté. Manapság az utasok olyan városi autóbuszokba lépnek be, melyek ZF első tengely-rendszerrel szereltek.

Az RL-82EC független kerékfelfüggesztés innováció a tengelytechnika területén, alacsony padlójú, alacsony belépésű és távolsági (kétszintes) buszok esetében is. Az optimális kormányzási viselkedést és a legmagasabb vezetési komfortot az erő- és súlyoptimalizált alkatrészek, valamint a rugós- és csillapító rendszer kialakítása garantálja. Az RL 75 EC, szintén alacsonypadlós buszokhoz készült független első felfüggesztést váltja az RL 82 EC. A tengely terhelhetősége 8,2 tonnára nőtt, a tengely teljes saját tömege változatlan, 482 kilogramm.

Az RL-82EC előnyei:

  • Egyértelmű javulás a vezetési-, a kormányzási- és az utazási komfort területén
  • A biztonság további támogatása a jobb járműkezelésnek és a magas kormányzási pontosságnak köszönhetően
  • Kisebb oldalirányú dőlés
  • Nagyobb stabilitás
Műszaki adatok RL-82EC
A jármű szélessége (mm) 2.300-2.600
Tengelyterhelés max. (kg) 8.200
Kormányszög max. 56° / 46°
A gumiabroncs mérete (standard) 275 / 70R22,5
Felniméret (standard) 22,5 "x 7,5"
Fék tárcsafék
A tengelyrendszer tömege (kg) 482 *

* Az ügyfél specifikációjától függő teljes tengelysúly.

 

RL-55EC – a midibuszok számára

RL-55EC – a midibuszok számára

A ZF futómű-technológiájának köszönhetően már a középkategóriás autóbuszok is élvezhetik a független kerékfelfüggesztés előnyeit: maximális utazási kényelem, kisebb oldalirányú dőlés és kisebb fordulókör. Az RL-55EC már 2,3m szélességű járművekbe is beépíthető.

A tengelyrendszer kompakt kialakítása nagyobb tervezési szabadságot biztosít a járműtervezők számára a midibuszok belső tereinek megalkotása során. A nagy kormányzási szög csökkenti fordulókör nagyságát és javítja a jármű kezelhetőségét. A rugózás nélküli tömegek csökkentése mérsékli a rezgéseket és kíméli az utakat.

A sorozatgyártású független felfüggesztéssel rendelkező midibuszok modern, hűtött tárcsafék-technológiával felszereltek.

Az új ZF hátsó tengely rendszerrel, az AV-110-zel együtt, az alacsony padlójú midibuszok számára egy komplett alvázrendszer áll rendelkezésre.

Műszaki adatok RL-55EC
A jármű szélessége (mm) 2.300-2.600
Tengelyterhelés max. (kg) 5.800
Kormányszög max. 55° / 45°
A gumiabroncs mérete (standard) 285 / 70R19,5
Felniméret (standard) 19,5 "x 7,5"
Fék tárcsafék
A tengelyrendszer tömege (kg) 425 kg-tól *

* Az ügyfél specifikációjától függő teljes tengelysúly.

 

Első futóművek_táblázat

 

 Vissza

 

Kapcsolat

Protruck Kft.
2142 Nagytarcsa, Váltó utca 6.
Telefonszám: +36 1 999 6530
Fax: +36 1 999 6531
E-mail: protruck(kukac)protruck(pont)hu
Web: http://www.protruck.hu/
Névjegykártya mentése

Üzenetküldés

-

Ide kattintva tekinthető meg: Adatvédelmi nyilatkozat.

© 2025 Protruck Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. - ZF Services Partner Pályázat Impresszum Adatvédelmi nyilatkozat Sütik

Kreatív website

Protruck Kft. - ZF Service Partner

Protruck Kft. - ZF Service Partner

Ez a weboldal sütiket használ. Ha ezt tudomásul veszi, akkor folytassa a böngészést.

További információ