Első futóművek
Nagyobb komfort és fordulékonyság - a ZF ezzel a céllal fejlesztette ki a városi buszokba építhető független kerékfelfüggesztéseit.
A ZF futómű-technológia innovációja a teljes-alacsonypadlós-, alacsony-belépésű- és emeletes¬ buszok területén a RL-75EC független kerékfelfüggesztés.
A független kerékfelfüggesztések előnye: jelentős növekedés a guruló-, a kormányzási és menetkomfortban, a rugózatlan tömegek csökkentése és a nagyobb berugózási utak által.
A merevhidak esetében kinematikai szempontból megnövekedett a konstrukciós és optimalizálási játéktér, ezáltal a jármű kezelhetőség is javult. Az RL-75EC független kerékfelfüggesztés mindenekelőtt az emeletes buszokban és más olyan járművekben alkalmazható, amelyek súlypontja magasan van — mint például a gázbuszok —, elsősorban a nagy dőlésmerevsége, azaz kisebb kanyardőlési szöge miatt. Az első futómű stabilizátora ezért többnyire elhagyható.
Az RL-75EC független kerékfelfüggesztés egy rendkívül nagy 56°-os kerékbefordulást tesz lehetővé a kanyar belső ívén, és 46°-ot a külső íven. Összehasonlítva a merevhíddal a fordulókör akár egy méterrel is kisebb lehet.
A rendszer terjedelme: Teljes futóműrendszer, nyomtávrudakkal, légrugókkal, lengéscsillapítókkal és kormány összekötővel.
A független kerékfelfüggesztés előnyei:
- nagyobb komfort
- kisebb oldaldőlés
- kisebb fordulókör
A városi buszok számára kifejlesztett RL-85A a merev futóművek klasszikus építési módja, mely robosztusságával és karbantartás-barátságával tűnik ki anélkül, hogy a menettulajdonságokat negatívan befolyásolná. Tárcsafékekkel és opcionálisan választható felfüggesztési és rugózási rendszerrel az RL-85A 2,3-2,6 m szélességig érhető el.
2012-től az autóbuszokban az RL-75EC és RL-85A helyett az új, RL-82A és RL 82EC felfüggesztéseket alkalmazzák.
Első tengelyrendszer ZF RL-82A
A merevhidas tengelyrendszer a karbantartást nem igénylő kompakt csapágyak és az optimális kormányzási kinematika miatt különösen gazdaságos. A hídtest kialakítása az utastérben széles középső folyosót és csak 350mm padlómagasság tervezését és építését teszi lehetővé. A kormánymű a gondosan beállított szórással és görgővel precíz kormányzási működést eredményez. Mint minden autóbuszba szerelhető ZF tengelyrendszer, az RL-82A széria is modern, hűtött tárcsafék-rendszerrel rendelkezik.
Az RL-82A előnyei:
- Pontos tengelyirányítás
- Optimális kormányzás
- Jó felfüggesztés
- Modern hűtött tárcsafék-technológia
- Kiegyensúlyozott válasz- és fékezési viselkedés
Műszaki adatok | RL-82A |
A jármű szélessége (mm) | 2.500-2.600 |
Tengelyterhelés max. (kg) | 8.200 |
Kormányszög max. | 55° / 40° |
A gumiabroncs mérete (standard) | 275 / 70R22,5 |
Felniméret (standard) | 22,5 "x 8,25" |
Fék | tárcsafék |
A tengelyrendszer tömege (kg) | 527 * |
* Az ügyfél specifikációjától függő teljes tengelysúly.
RL 55 EC (Városi, elővárosi buszok) Jármű szélesség: min. 2,300 mm, felniméret: 19,5” |
|
RL 82 EC (Városi, elővárosi buszok) Jármű szélesség: > 2,300 mm, felniméret: 22,5” |
|
RL 75 E / RL 85 E (Távolsági buszok) Jármű szélesség: > 2,500 mm, felniméret: 22,5” |
|
RL 75 A / RL 85 A (Városi, elővárosi buszok) Jármű szélesség: 2.500 mm – 2.600 mm, felniméret: 22,5” |
RL-82EC független kerékfelfüggesztés
A lépcsőn történő buszba beszállás már a múlté. Manapság az utasok olyan városi autóbuszokba lépnek be, melyek ZF első tengely-rendszerrel szereltek.
Az RL-82EC független kerékfelfüggesztés innováció a tengelytechnika területén, alacsony padlójú, alacsony belépésű és távolsági (kétszintes) buszok esetében is. Az optimális kormányzási viselkedést és a legmagasabb vezetési komfortot az erő- és súlyoptimalizált alkatrészek, valamint a rugós- és csillapító rendszer kialakítása garantálja. Az RL 75 EC, szintén alacsonypadlós buszokhoz készült független első felfüggesztést váltja az RL 82 EC. A tengely terhelhetősége 8,2 tonnára nőtt, a tengely teljes saját tömege változatlan, 482 kilogramm.
Az RL-82EC előnyei:
- Egyértelmű javulás a vezetési-, a kormányzási- és az utazási komfort területén
- A biztonság további támogatása a jobb járműkezelésnek és a magas kormányzási pontosságnak köszönhetően
- Kisebb oldalirányú dőlés
- Nagyobb stabilitás
Műszaki adatok | RL-82EC |
A jármű szélessége (mm) | 2.300-2.600 |
Tengelyterhelés max. (kg) | 8.200 |
Kormányszög max. | 56° / 46° |
A gumiabroncs mérete (standard) | 275 / 70R22,5 |
Felniméret (standard) | 22,5 "x 7,5" |
Fék | tárcsafék |
A tengelyrendszer tömege (kg) | 482 * |
* Az ügyfél specifikációjától függő teljes tengelysúly.
RL-55EC – a midibuszok számára
A ZF futómű-technológiájának köszönhetően már a középkategóriás autóbuszok is élvezhetik a független kerékfelfüggesztés előnyeit: maximális utazási kényelem, kisebb oldalirányú dőlés és kisebb fordulókör. Az RL-55EC már 2,3m szélességű járművekbe is beépíthető.
A tengelyrendszer kompakt kialakítása nagyobb tervezési szabadságot biztosít a járműtervezők számára a midibuszok belső tereinek megalkotása során. A nagy kormányzási szög csökkenti fordulókör nagyságát és javítja a jármű kezelhetőségét. A rugózás nélküli tömegek csökkentése mérsékli a rezgéseket és kíméli az utakat.
A sorozatgyártású független felfüggesztéssel rendelkező midibuszok modern, hűtött tárcsafék-technológiával felszereltek.
Az új ZF hátsó tengely rendszerrel, az AV-110-zel együtt, az alacsony padlójú midibuszok számára egy komplett alvázrendszer áll rendelkezésre.
Műszaki adatok | RL-55EC |
A jármű szélessége (mm) | 2.300-2.600 |
Tengelyterhelés max. (kg) | 5.800 |
Kormányszög max. | 55° / 45° |
A gumiabroncs mérete (standard) | 285 / 70R19,5 |
Felniméret (standard) | 19,5 "x 7,5" |
Fék | tárcsafék |
A tengelyrendszer tömege (kg) | 425 kg-tól * |
* Az ügyfél specifikációjától függő teljes tengelysúly.