Hajtott és szabadon futó futóművek
Lépcsőmentes átjárhatóság - az elejétől a végéig
A portálfutóművek teszik lehetővé az autóbuszok alacsonypadlós kialakítását.
A ZF AV-132 hajtott futóműrendszer 405 mm-es padlómagasságot biztosít a futó-művek környezetében: komfort az utasoknak és gyors utasáramlás a menetrend tartása érdekében.
Az AV-132 ezen kívül extrém komfortos futású, amelynek jelentősége elsősorban a kissé zajosabb városi buszokban érzékelhető.
Hatféle méretben biztosítható az utastér minél nagyobb belső szélessége, akár Super-Single gumik felhasználásával.
Széles áttételválaszték biztosítja a sokrétű alkalmazhatóságot és 19 féle geometriai kivitel igazodik a járműgyártók igényeihez.
Az AV-132 jelzésű tengelyt az AV 133-as portálfutómű váltja fel, mely ugyanolyan beépítési méretekkel rendelkezik, azonban 10 kilogrammal könnyebb kivitelben kerül gyártásra. A tengelytest olajjal feltöltve 767 kilogramm, acél légrugótartókkal, tárcsafékkel, lengéscsillapítókkal és minden egyéb beépítéshez szükséges tartozékkal együtt is csak 973 kilógrammot nyom. A híd még csendesebb működésű lett. Opcionálisan speciális olajjal is kérhető, így 180 ezer helyett 240 ezer kilométerenként válik esedékessé az olajcsere.
ZF hátsó (hajtott) futóművek autóbuszokhoz
AV 132/ AV 133 / AV 132 T-drive (Városi, elővárosi buszok) Jármű szélesség: 2.500 mm – 2.600 mm, felniméret: 22,5” |
|
A 132 (Elővárosi, távolsági buszok) Jármű szélesség: 2.500 mm – 2.600 mm, felniméret: 22,5” |
AV-110 midibusz portálfutómű
A 11,5 tonna terhelhetőségű és a 2450-től 2600 mm-es megengedett járműszélességig építhető futóművek két manapság használatos járműkategóriába építhetők. Egyrészt a 12 méteres buszok 10 méteres vagy éppen ettől is rövidebb változataiba, a midibuszokba. Az első AV 110 híddal felszerelt busz a 9,5 méter hosszú, 75 fő befogadóképességű LIAZ-4292.
Másrészt a kiskerekes, de 12 méteres buszokba. A hídtest tömege hajtóműolajjal feltöltve 737 kilogramm, minden beépítéshez szükséges szerelvénnyel együtt 950 kilogramm. Kicsit könnyebb az AV-133 hídnál.
A ZF futóműveket rendszerként kínáljuk, azaz a tárcsafékek mellett minden, a felfüggesztéshez szükséges elemet: lengéscsillapítót, légrugót és légrugótartót, ABS/ASR érzékelőt, fékbetét-kopásjelzőt, lengőkarokat és azok konzoljait.
A ZF nem csak a piac része kíván lenni, hanem meghatározója a trendnek: a járműgyártókkal együtt a holnap koncepcióin dolgozik. A ZF futómű-rendszerek továbbfejlesztésében ugyanolyan nagy jelentősége van a beépítési tér és a tömeg csökkentésének, mint a komfortnak, a biztonságnak, a „nyugodt” futásnak és a könnyű szervizelhetőségnek.