Protruck Kft. - ZF Service Partner Protruck Kft. - ZF Service Partner
Menü
Menü
  • Menü
  • Rólunk
    • Cégünkről
    • Minősítéseink
    • Cégadatok
    • Protruck Kft. képekben
  • Termékek
    • BOSCH termékek
    • Összes termékünk
    • Tehergépjárművek
    • Autóbuszok
    • Személyautók
  • Akciók
    • Sebességváltó javítási akció
    • Wandler-akció
  • Szolgáltatások
  • Hírek, események
  • Rólunk írták
  • Gyakori kérdések
  • Technikai információk
  • Kapcsolat

Automata sebességváltók
A minden igénynek megfelelő erőátvitel – ZF személyautó-váltók

A ma személyautói igazi mindentudók: nyomatékos motorokat kell támogatniuk, fogyasztást kell csökkenteniük, erőforrásokat kímélniük, és ezzel egyidejűleg magas menetdinamikáról és menetkomfortról kell gondoskodniuk.

Azaz mindent tudniuk kell, anélkül, hogy a legkülönfélébb járműmodellben túl sok értékes beépítési teret foglalnának. A ZF automata személygépkocsi sebességváltói megfelelnek ezeknek a követelményeknek, és igen sikeresnek bizonyulnak a piacon. Több olyan kvalitással is rendelkeznek, mint a közvetlen mechanikus motorkapcsolat, sportosság, precíz kapcsolási minőség, kényelmes kezelés és hosszú élettartam.

Automata sebességváltók személyautókhoz

A különböző járműkoncepciók, mint az új, gazdaságos nagyteljesítményű motorok, megfelelően illeszkedő hajtásmegoldásokat követelnek.

A ZF az 5- és 6-fokozatú manuális váltókon kívül rendelkezik még jól bevált 4-fokozatú, gazdaságos 5- és 6-fokozatú, valamint a jelenleg legmodernebb fejlesztésű 8- és 9-fokozatú automata váltókkal is.

 

8HP – 8-fokozatú automata sebességváltó

A ZF kifejlesztett egy új nyolcfokozatú személyautó automata váltót, amely akár 11% fogyasztáscsökkenést is lehetővé tesz. A fejlesztés során természetesen nem a fokozatok számának maximálása, hanem a fogyasztás minimalizálása állt az előtérben. Amióta a 8-fokozatú automata sebességváltó (8HP) sorozatgyártása 2009-ben elindult, 2014 végéig a ZF már 7,5 millió darabot adott el. A két telephely Saarbrücken (Németország) és Gray Court (USA) több mint 2,6 millió darabot gyárt évente (státus 2015 közepén).

8HP – 8-fokozatú automata sebességváltóAz új 8HP alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásához sok innováció járult hozzá: a teljesen új váltókoncepció négy fogaskerékpárral, és csak két nyitott kapcsolóelemmel, a finom fokozatugrások és a nagyobb áttételtartomány, a változó olajszivattyú, az új hidraulikus kuplung és az új optimalizált hidraulika és váltóvezérlés. A választékban szerepel a Start/Stop-funkció, amelynél a jármű megállásakor a motor automatikusan leáll, a fék felengedésekor pedig a motor és a váltó automatikusan újra aktiválódik.

8HP – 8-fokozatú automata sebességváltó 2

200 milliszekundum elegendő a 8-fokozatú automata sebességváltó (8HP) számára egy fokozatváltás végrehajtásához. A kapcsolási folyamat gyorsan, ugyanakkor komfortosan történik, ami olyan kapcsolási viselkedést teremt, amely a vezetési élményt és a hatékonyságot impozáns módon a legmagasabb komforttal köti össze. Ezen kívül lehetséges az egyszerre több fokozatot átugró közvetlen váltás is, mint például a nyolcadikból rögtön a másodikba történő extrém kapcsolás.

uj-automata-sebessegvaltok-szemelyauto-kep18HP – 8-fokozatú automata sebességváltó 4

Termékjellemzők

  • 8 fokozat
  • Max. 1000 Nm
  • Hátsókerék- és 3 különböző összkerékhajtás-koncepció (integrált Torsen differenciállal, vagy „ráakasztott” összkerékhajtás)
  • Új fogaskerékpár-koncepció
  • ASIS – adaptív kapcsolási stratégia
  • Mechatronika (integrált váltóvezérlés)
  • Nagyobb áttételtartomány: 7,0; kevesebb csúszási veszteség és nagyobb hatásfok
  • Start/Stop-funkció (automatikus)

8HP – 8-fokozatú automata sebességváltó 5

 

9HP – 9-fokozatú automata sebességváltó

Nagyobb vezetési kényelem és dinamika alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett – ez motiválta a ZF mérnökeit a 9-fokozatú automata sebességváltó fejlesztésénél.

Az elöl keresztben beépített motorral rendelkező járműveknél is teret nyer a ZF technológia, amely a világon a legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező hajtáskategória. Alig két éve a sorozatgyártás kezdete után a 9 fokozatú automata sebességváltó (9HP) nemzetközileg sikeresnek bizonyul.

9HP – 9-fokozatú automata sebességváltó 1

A két kiviteli változat a 280 és 480 Nm-es nyomatéktartományba eső motorokat képes kiszolgálni. A ZF adatai szerint a 9HP típusjelű váltó a hagyományos hatfokozatú automatákhoz képest akár 16 százalékkal is csökkenti az autó fogyasztását.

Az új kilencsebességes váltó az üzemanyag-takarékosságot elsősorban az igen széles, 9,84-es áttételi tartománynak köszönheti. A kilenc fokozat miatt mégis igen alacsony fokozatugrások vannak. Ez nem csak a menetkomfortot emeli, hanem a motor is folyamatosan a legtakarékosabb fordulatszám-tartományban működhet.

9HP – 9-fokozatú automata sebességváltó 2

A kilencedik sebességfokozatban az óránkénti 120 kilométeres sebesség a motor 1900/min fordulatszámát igényli. Hatsebességes váltónál 2600/min fordulatnál következik ez be.

A 9HP fokozatainak magas számát a ZF mérnökei négy bolygókerék sorral és hat kapcsolóegységgel valósították meg. Mivel a keresztmotoros autóknál az építési szélesség igen korlátos, a bolygókerekek a hosszanti elrendezés helyett csoportosítva vannak. Ezt a koncepciót hidraulikus kapcsolókörmökkel egészítették ki, amelyek magas hatásfokkal és kis csúszási veszteséggel dolgoznak.

Az elindulást hidraulikus nyomatékváltóval oldották meg. A többszintű torziós csillapítás és az alacsony fordulatnál bekapcsolódó áthidalás leszorítja a veszteségeket. Ezzel csökken az üzemanyag-fogyasztás és a közvetlen motor-váltó kapcsolattal javul az autó gyorsulása.

A vezetési élmény fokozására a ZF minden vezérlőelemet rövid reakció- és kapcsolási időre szabályozott be, így gyakorlatilag az utasok semmit nem érzékelnek a váltásokat jelző jellegzetes rántásokból.

9HP – 9-fokozatú automata sebességváltó 3

A váltó számára több fokozat átugrása sem jelent problémát, így a 9HP sportos karakterisztika szerint is működhet. A váltó vezérlőegysége a kapcsolási pontokat és a kapcsolási dinamikát a komfortos üzemmódtól a takarékoson át egészen az igen sportosig képes meghatározni.

Hogy az új váltó lehetőleg minél több autóba bekerülhessen, felépítése az építőkocka elvet követi. Például négykerékhajtás számára kiegészítő terepváltó csatlakoztatható. A 9HP ezen kívül kiegészítő szivattyú alkalmazása nélkül képes a start-stop üzemmódra. Az újrainduláskor elegendő egy hidraulikus kapcsolókörömnek bekapcsolódnia, és az autó minden tétovázás nélkül elindul.

9HP – 9-fokozatú automata sebességváltó 4

A ZF minden új sebességváltó-generációval a személygépkocsi üzemanyag-fogyasztásának és a károsanyag-kibocsátásoknak a csökkentését is elősegítette. Emellett a ZF automata sebességváltói a legmagasabb színvonalú vezetési kényelmet és dinamikát is kínálják.

 

Befejeződött a nagysikerű 6HP – 6-fokozatú automata sebességváltók széria gyártása

A második generációs 6-fokozatú automata sebességváltók gyártása 2012-ben fejeződött be. A mai személyautók már kizárólag 8- és 9-fokozatú nyomatékváltókkal készülnek.

A 6-fokozatú váltóknál a hajtómű szíve benzinmotorok esetében a turbina torzióscsillapítója, dieselmotoroknál egy kettőscsillapítású wandler. A hidraulikus csúszást lényegesen gyorsabban áthidalják és közvetlenebb, mechanikus kapcsolatot hoznak létre a motorral.

6-fokozatú automataváltók

Nagyobb agilitás és optimalizált fogyasztás az eredmény. Az elődhöz képest a váltó benzinmotoroknál 3%, dieselmotoroknál akár 6% üzemanyagot takarít meg.

A hidraulikarendszer és a vezérlőszoftver először enged meg többszörös visszakapcsolást időveszteség nélkül.

Ezen felül 50%-kal rövidült a reakcióidő, így az már az emberi érzékelési küszöbszint alatt van.

6 HP 32 sebességváltó

Termékjellemzők

  • 6 fokozat
  • Max. 750Nm
  • állóhelyzeti lekapcsolás
  • ASIS – adaptív kapcsolási stratégia
  • Mechatronika (integrált váltóvezérlés)
  • Nagy teljesítmény alacsony súly mellett (a Lepelletier-fogaskerék koncepció alapján)

6 HP 32 sebességváltó 2

Termékjellemzők

  • 6 fokozat
  • Max. 750 Nm
  • Összkerékhajtás integrált középső- és elsőtengely-differeciállal
  • ASIS – adaptív kapcsolási stratégia
  • Mechatronika (integrált váltóvezérlés)
  • Nagy teljesítmény alacsony súly mellett (a Lepelletier-fogaskerék koncepció alapján)
  • Középső Torsen differenciál automatikus hosszanti zárral

 

 Vissza

 

Kapcsolat

Protruck Kft.
2142 Nagytarcsa, Váltó utca 6.
Telefonszám: +36 1 999 6530
Fax: +36 1 999 6531
E-mail: protruck(kukac)protruck(pont)hu
Web: http://www.protruck.hu/
Névjegykártya mentése

Üzenetküldés

-
-

© 2023 Protruck Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. - ZF Services Partner Pályázat Impresszum Adatvédelmi nyilatkozat Sütik

Kreatív website