Duplakuplungos sebességváltók
A ZF duplakuplung-rendszer
A duplakuplungos rendszerben a váltó két kuplunggal rendelkezik. Az előnye: egyszerre mindig két fokozat lehet kapcsolva. A kuplungok egyike mindig a páros, a másik mindig a páratlan fokozatokat kezeli. A teljes kapcsolási folyamat néhány századmásodpercen belül végbemegy — a vonóerő megszakítása nélkül.
Ez a váltási mód kiemelkedő menetkomfortot eredményez. Lehetőség nyílik a teljesen automata módra és lehet manuálisan a váltókarral kapcsolni. A teljesen automata kapcsolási program kiegészíthető egy sportprogram által megemelt kapcsolási dinamikával.
A forgatónyomatékot a zárt kuplung a mindenkori lamellacsomagon és annak lamellatartóján át a váltó hozzárendelt bemenőtengelyére viszi.
A duplakuplung mindkét lamellacsomagja egymástól függetlenül hidraulikus nyomással dugattyúk által zárnak.
A lamellacsomagok hűtőolajjal történő hűtése —a működtetéshez szükséges nyomás alatt lévő olajhoz hasonlóan — az olajvezetőperselyben és annak forgóátvezetőjében történik.
Highlights
- 7 fokozat
- Nyomatéktartomány 350-től 750 Nm-ig, csúcsnyomaték akár 1.000 Nm
- Magas hőterhelhetőség
- Magas fordulatszám-tűrés
- Csekély nyomatékveszteség
- Kiemelkedő menetdinamika
- Fogyasztáscsökkenés